Och så jobbade änglarna för det ...

En man hade dött. Han kom till himlen och möttes av änglarna. En ängel frågade:
”Hur har ditt liv varit tycker du?”
”Nja”, sa mannen, ”si och så.”
”Jaså”, sa ängeln, ”vad var det som inte var bra?”
”Jamen”, sa mannen, ”huset som jag inte fick, som jag ville ha så gärna, och jobbet i Stockholm, jag tycker det var tråkigt att jag inte fick det.” Ängeln bad mannen följa med in i ett valv, där hon drog fram mappar från arkivlådor. Sedan sa hon:
”Ja, här ser jag. När du skulle söka lånet till ditt drömhus gick du hela vägen till banken och tänkte att det kommer inte att gå, jag kommer inte att få lånet! Och då jobbade änglarna för det!

Ängeln öppnade en annan mapp där det stod om jobbet mannen hade sökt, och sa:
”Samma sak här, när du gick till anställningsintervjun tänkte du hela vägen, och dagarna innan, att det är ingen ide, jag kommer i alla fall inte att få jobbet!  Och då jobbade änglarna för det” …
*
Tänk om det är sant, att det blir som vi tänker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Matt denna natt.