Nu har jag ett party till min nya klänning!

Regnets smattrande mot rutan är så avslappnande.
Jag har gjort mig av med högen på golvet, som jag skrev om i förra inlägget.
Jag har bytt "tapet" inne på Twitter.
Det är väl skapligt en lat lördag som den här?

Disken står där den står, jag orkar inte nu.
Den kommer antagligen att stå kvar om två timmar och i morgon bitti med.

I kväll blir det fest inne i stan och jag ska ha min cerisa blåsa som jag köpte i somras och aldrig har använt.

Det ska bli så kul att gå på fest.

I ett kollegieblock i ångesthögen hittade jag anteckningar från en föreläsning med Tommy Hellsten.

"Det finns chefer som vägrar växa. Om du har en sådan chef, så dra! Långt bort! Min plikt mot mig själv är att våga säga upp mig. Att skydda mig själv!"


Trygghet får man när man spränger sönder det man klamrat sig fast vid:

att säga upp sig från ett jobb, som man mår dåligt i
att separera ur en relation som förhindrar tillväxt (check)
att visa sin vrede där man förut varit snäll (check)
att bli sårbar där man förut hållit upp kulisser (check)
att vara svag där man förut låtsats vara stark (check)


Hm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Omelett på flotten.

Livet är gott.

Lucia