Jag tänker ta ut allt jag kan den sista sommarmånaden.

Vi var på ett ställe i kväll och lyssnade på en superbra kille, Krister Fridh. Han är trubadur, typ, fast jag gillar inte det ordet, musiker låter bättre.

Jag vill ta tillvara alla möjligheter som finns kvar den här sommaren. Jag vill göra somriga saker som att åka båt, vara ute på havet så mycket det bara går, gärna nattetid under fullmånens glans, och jag vill bada och simma.

Jag vill fortsätta sitta på uteställen som har infravärme, inlindad i en filt och äta jordgubbar med glass och grädde.

Komma hem lite för sent för att orka vakna när alarmet ringer, snooza tre, fyra varv, och dra igång starkt kaffe innan jag åker till mitt jobb, som ligger alldeles för långt hemifrån för att mitt liv ska vara enkelt.

Jag vill fortsätta gå i öppna skor, där mina rödmålade tånaglar är befriade från strumpor, och bära sommarklänningar över bara ben.

Jag vill dricka kaffe på altanen och på stenarna vid vattnet många, många gånger, och jag ska ta vara på varenda ledig sekund av augusti månad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lucia

Att jobba eller inte jobba. (That´s the question.)

Bra lördag!